۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵
کد خبر: 1007575

موسسه رتبه‌بندی فیچ اعلام کرد نرخ بیکاری در ۶ ماه گذشته در تعدادی از اقتصادهای بزرگ توسعه یافته افزایش یافته است.

افزایش نرخ بیکاری در اقتصادهای بزرگ جهان

به‌گزارش قدس آنلاین، آژانس رتبه‌بندی اعلام کرد نرخ بیکاری در ایالات‌متحده، بریتانیا، کانادا، آلمان، استرالیا و سوئیس در حال افزایش است.

نرخ بیکاری در ایالات‌متحده در ماه جولای از ۳.۵ درصد در سال گذشته به ۴.۳ درصد افزایش یافت، در حالی که در بریتانیا از ۳.۸ درصد در ماه نوامبر ۲۰۲۳ به ۴.۲ درصد در ماه مه صعود کرد.

بیکاری در کانادا، از پنج درصد در ماه ژانویه ۲۰۲۳ به ۶.۴ درصد در ماه جولای جهش کرد و آلمان از ۲.۹ درصد در مه ۲۰۲۳ به ۳.۴ درصد در ماه ژوئن رسید.

این نرخ در استرالیا از ۳.۵ درصد در ماه ژوئن ۲۰۲۳ به ۴.۲ درصد در ماه جولای افزایش یافت و نرخ بیکاری در سوئیس از ۲ درصد در ماه ژوئن ۲۰۲۳ به ۲.۵ درصد در جولای صعود کرد.

بانک مرکزی اروپا، بانک مرکزی انگلیس، بانک ملی سوئیس و بانک کانادا همگی در ۲ تا سه ماه گذشته نرخ بهره را کاهش داده‌اند و بازدهی ۱۰ ساله ایالات‌متحده به دلیل پیش‌بینی کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در آینده نزدیک کاهش یافته است.

اکونومی گزارش کرد، بیکاری بر اساس استانداردهای تاریخی پایین است؛ اما کاهش شرایط بازار کار کاهش فشار از تورم دستمزدها را آغاز کرده است. این مورد به بانک‌های مرکزی در اقتصادهای پیشرفته کمک می‌کند تا کاهش نرخ بهره را توجیه کنند و اکنون سرعت بیشتری گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.